Naar waar ik ben

waar ben ik gebleven?

in het onomwonden borden poetsen
waarna de borden wachten
om natgespatte kopjes in de gootsteen te vergezellen

waar ben ik gebleven?

tussen tijgers, cobra’s en dolfijnen
in gebogen lijnen het stof betastend
en mijn onderbuurman bovenop

de dagen van het alledaags ontbonden
in het onontgonnen leven

op sommige dagen vlieg ik weg
tot het bloeien van de bloemen is gestopt
tot het gonzen van de bijen is gesmoord

tot ik niet meer weet waar de dagen van bestonden
en ik onbegonnen wil

naar waar ik ben gebleven

About chb

Writer, scientist, puzzled by mankind.
This entry was posted in Poetry and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Please leave a comment after reading:

