Als ik anders ben

Als ik anders wil zijn
praat ik in mijn taal
het lijkt het meest op kleuren
die niemand anders ziet

Als ik anders wil zijn
gooi ik brood naar zwervers
niet naar vogels, zij eten toch al
mijn spinaziezaadjes

Als ik anders wil zijn
geloof ik niet in God
maar in spoken en in elfjes
die verhalen vond ik het leukst

Als ik anders wil zijn
verf ik mijn haren doorzichtig
als glanzend glas zodat
iedereen zichzelf kan zien

Als ik een andere kleur wil zijn
dan alle kleuren van de aarde
hoeveel anders moet ik worden
tot ik te anders ben?

Als ik alleen maar anders ben
omdat ik zing in plaats van fluit
omdat ik opsta en niet kniel
omdat ik ‘boe’ zeg op een ‘bah’

Hoor ik er dan nog bij?

About chb

Writer, scientist, puzzled by mankind.
This entry was posted in Poetry and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Please leave a comment after reading:

